torsdag 19 november 2009

Ormfobi



I går besökte jag stans lilla Ormparadis :)
eftersom jag har fobi mot ormar så brukar ja gå ner dit titt som tätt för att försöka övervinna fobin och dessutom ta reda på vad det jag igentligen är "rädd" för
Där nere har dom En massa olika "sorter" och därav många giftormar och det är igentligen inget man ska vara rädd för men Respekt ska man ha!!

Jag har börjat få intresse för kunspyton dom blir inte så stora som Nät och tiger pyton
och dessutom har
Kungspyton vanligen ett förutsägbart lugnt temperament och är lätthanterad. De stora pytonarterna kan vara mycket oberäkneliga och bli alltmer aggressiva som vuxna. O dom är rätt söta faktiskt :) Kungpyton alltså inte nät o tiger pyton haha


En sak till som jag verkligen stör mig på är att vissa människor köper dessa djur för att framstå som nån slags "herre på täppan" vilket är bedrövligt fel ofta köper dom antingen en Giftorm eller en Liten söt orm som ser så mysig ut och dom tänker inte på konsekvenserna av att en sån orm växer som en Kungs Boa tex
dom har en kroppslängd på från mellan 3-4,5 meter och väger mellan 40-50 kg o kan leva i 35-40 år de e ingenting man leker med

Vissa skaffar sig gula anakondor vilket är över mitt förstånd det kan jag verkligen inte förstå hur man kan vilja ha frivilligt i sitt hem dom är lynniga och aggresiva och inte heller någon leksak

Same with Pitbulls och det är inte konstigt att den hundrasen har blivit så omtalad som en aggresiv och elak hund med tanke på att dess ägare gör den till vad den är och det är sanningen

Folk som inte tänker innan dom köper ett starkt/stort/giftigt/ djur får faktiskt någonstans i det hela skylla sig själva när djuren på något sätt har skadat eller skadar ägaren man kan inte skylla på djuren har man ett "vilt" djur hemma får man som sagt ta konsekvenserna och skaffa sig ordentligt med erfarenhet och kunskap!!

Ha respekt för alla djur dom har oxå känslor och människan är inget högre stående över allt annat levande!!!

Peace Hug N Love







Inga kommentarer: