onsdag 4 november 2009

Äntligen Klar


Så nu har jag äntligen fixat & donat klart med köksmöbler och annat som ska målas,tavellistorna sitter prydligt på väggen och på dem har jag satt mina älskade kokböcker :)
Blev riktigt nöjd med resultatet
var först inte säker på att köksbordet gick att rädda med tanke på att Min rara katt hade klöst sönder bordsbenen på de men de slipade jag och spacklade över så nu är det jämt och fint :)
man är visst lite mer talangfull än man trodde :)

Nästa projekt får bli att hitta ett gammalt slitet vitrin skåp som jag plockar bort glasskivorna ur och klär invändigt med tyg problemet är att det är svårt att få tag på ett sånt för en bra peng priserna brukar skena i väg på just den typen av möbler med tanke på att folk är medvetna om att dom är värda en del :) men de löser sig nog

Just nu väntar jag dag in och dag ut på att mina saker jag beställde från Mammas Ljusparty(Partylite) ska komma beställde lite olika ljus och massa olika ljusstalkar :) som ska pryda Bland annat finbordet i vardagsrummet nu när höstmörkret smygit sig på
Väldigt dyra saker men det är det lätt värt när man vet att det är bra kvalitet och det går inte att köpa någon annanstans så det är lite udda nått som inte alla andra har :)

Sovrummet ska oxå åka på en omgång av ny inredning och sådant men det väntar jag med tills allt är klart i kök och vardagsrum med tanke på att det blir nog svårt att göra 3 olika inredningstilar i 3 rum samtidigt


I helgen kommer dottern hit så får väl se vad man hittar på funderade på att gå en skogsrunda med henne och ta med lite gott och bara njuta av naturen innan det blir alldeles för kallt
älskar naturen och man får ny energi av att göra såna saker :)
Får se vad dottern vill att vi tar med för gott ut men det blir nog hembakat bröd med ost och gurka och härligt röda paprikaringar lite thè eller varm choklad och frukt och självklart en liten choklad kaka för att behålla dotterns humör uppe :)






puss och kram

Inga kommentarer: