fredag 6 november 2009

INLÅST & FREDAG

Idag Fredag :) Skönt att veckan är slut men det är väl igentligen inget att hurra för med tanke på att det snart är en ny vecka nya problem :)

Igår var det sista avsnittet av Inlåst vilket känns tråkigt,Tyckte det var riktigt bra :)

Det var en bra satsning av Tv4 att göra ett sånt program och jag kan inte förstå hur vissa människor tycker det är helt fel sätt att avskräcka ungdomar på det här sättet men hur ska man göra då? om Ni nu har något bättre förslag så varsegoda gå ut och gör samhället en tjänst!!!

Enligt mig så tycker jag att Ungdomar som hamnar på ungdomshem P12 o sånt inte får riktigt den hjälp dom igentligen skulle behöva ha.Men vad vet jag ja har ingen större erfarenhet av detta men det är så jag känner...för hur många av dom som sitter på hem i dag hamnar på kåken sen? Rätt många eller ? har nån ett svar så ge mig ett tack...

Jag ville bli Behandlings assistent innan Pga att jag har ett intresse för Barn & Ungdomar så man kan få en chans att hjälpa till i någon ände så att säga...


Nu till nånting helt annat :)

I går tittade jag på Niklas mat på tvn och då handlade det om Lunch lådor det var intressant att se faktiskt, Han hade en gäst i programmet som har en blogg som heter WWW.MATDUELLEN.SE där han "tävlar" mot findus snabbmat

på hans hemsida fanns det även en massa nyttig fakta som jag tycker alla borde läsa!!!

Han har skrivit upp hur mycket pengar man kan spara genom att göra vissa grejer själv. Tex baka sitt egna bröd,kakor,bullar osv,, och göra sylt marmelad saft och ja allt sånt där :) Så

jag ska ta mig ett ryck o köpa massa konserveringsburkar i glas så ja kan börja me det :)

Vissa säger att dom inte har "tid" vilket enligt mig verkar helt konstigt varför ska det vara sån stress på allt i dag för??? TAGGA NER!!!!!

Man lever bara en gång passa på och njut av livet istället för att slösa bort det på nåt så dumt som stress,,,,

Bara för att man inte stressar sönder sig så betyder inte det att man är lat.

Jag är lat men det hör inte hit :)
Dessutom känns det mer lyx att kunna äta nånting som man har gjort själv tex inlagda päron hur gott är inte de med lite glass och en after eight på toppen och sen veta att man lagt ner tid på det :) Kanon..Gjort med kärlek och de bästa av allt veta att man har sparat pengar på det :)

KAN DE BLI BÄTTRE?? :)

Igår tittade ja på Per Morberg -Vad blir det för mat. Vad vore Mat tv utan honom

Han gör det kul att laga mat och hans små "lustigheter" skrattar man alltid lika mycke åt varje gång








Inga kommentarer: