torsdag 17 december 2009

Tjock Vs Smal
















Har suttit och tänkt sen jag klev upp om att jag vill yttra mig lite om vikten i dag
fråga mig inte varför men så är det bara och nu ska det ut :)
Jag läser rätt mycket bloggar dagligen och en sak dom flesta har gemensamt är att alla plurrar om samma saker vilket jag har skrivit om i tidigare inlägg
men i dag hittade jag en tjej som har en blogg där hon skriver om Sin Anorexia och sin vardag
Tyckte läsningen var spännande
men en sak bloggen fick mig att tänka på var hur konstigt samhället igentligen är
Har en tjej Anorexia så blir dagens unga tjejer "avis" och tycker det är skitsnyggt med en sån kropp
Asså hallå..

Wait a minute!!!

En känd kläddesigner gick ut om att man ska ha ett BMI under 17 och då är skalan för BMI 19 för att vara underviktig och idioten menar på att man då ska ha ett BMI på 17? Vad är det som inte stämmer!!! Blir fan vansinning

Huvudsaken som alla säger är att man mår bra men det gör man inte om man har Anorexia!!!

Personligen tycker jag det ser både sundare och vackrare ut att ha former och jag tycker det borde uppmärkas mer i media än vad det gör och då menar jag inte "dagens mening med mullig"

eftersom dom tjejerna som säger att dom är mulliga är för att dom har bröst haha


herregud vart e vi på väg nånstans det är ju sinnesjukt

I många många år har jag varit väldigt missnöjd med min kropp med efter det att jag började gå upp rejält i vikt så mådde jag verkligen otroligt dåligt både psykiskt och fysiskt,orkade inte med nånting hade ont i huvet och i kroppen konstant men jag kände oxå att jag kunde inte bara sitta o klaga över det utan tog tag i saken började på diet och började träna
Jag är "inte " trådsmal även fast jag i stort sett har gått ner 35kg
Men att vara "trådsmal" är heller inte ett av mina mål eftersom jag vill ha en kropp man kan ta

men huvudsaken för mig är att jag orkar göra saker i dag och jag mår väldigt bra både pskykiskt och fysiskt och känner mig fruktansvärt stolt över mig själv eftersom jag har bevisat för mig själv att min självdisiplin och mitt självförtroende har varit starkare än jag trodde

Varför är det så viktigt att vara smal? finns det igentligen någon som kan svara på det ?
Blir man verkligen lyckligare av det!! det tvivlar jag väldigt starkt på faktiskt

Är väldigt kritisk till detta
Som tex en överviktig tjej som har dåligt självförtroende och självkänsla börjar banta går ner massor i vikt och börjar få en normalvikt.Även om denna tjej har gått ner massor så ändras inte självkänslan över en natt och dessutom är det vanligt efter en viktminskning att man börjar upptäcka andra"fel o brister man har"
Man blir ju aldrig nöjd!!
Man lever bara en gång se till och njut av tiden

Rör på dig
Ät nyttigt och regelbundet
Ha roligt
Skratta åt livets små helveten

För tiden här är alldeles för kort för att ens orka bry sig om att man ska vara Pinnsmal

man gör sig själv enbart en otjänst!!!


Peace Hug N Love

Inga kommentarer: